ZAJĘCIA W RAMACH CZESNEGO:
Zajęcia sensoryczne –
nauka kształtów i kolorów,
rozwinięcie zmysłów,
ukierunkowane i aktywne spędzanie czasu,
nauka pracy w grupie,
świadome korzystanie ze zmysłów dotyku, zapachu, węchu czy wzroku
ZAJĘCIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
Realizujemy program wychowania przedszkolnego własny, korzystamy z pomocy książek typu Tropiciele lub Razem w przedszkolu. To nowy cykl WSiP do pracy z dziećmi, zapewniający świetne przygotowanie do nauki czytania i pisania. To także nowa jakość w wychowaniu przedszkolnym: metody pracy są tu idealnie dopasowane do rozwoju intelektualnego małego dziecka. Za pomocą fascynujących zabaw, które angażują ciało i zmysły, ćwiczymy spostrzegawczość, skupienie, słuch i mowę. Przedszkolaki już od najmłodszego przygotowują się do pisania i czytania, a wyjątkowy program wychowawczy wzmacnia ich odporność psychiczną i pomaga w integracji z grupą.
JUST DANCE Taneczne Podróże
Taneczne Podróże są autorskim programem Akademii Tańca i Animacji Just Dance, który od najmłodszych lat zachęca dzieci do tańca, do aktywności fizycznej poprzez:
- dostosowanie programu do możliwości dzieci w wieku przedszkolnym
- wspieranie dzieci w ich postępach,
- ciekawą formę zajęć opartą na opowieści pełnej przygód,
- różnorodność muzyki, technik tanecznych oraz metod nauczania,
- dobór różnorodnych rekwizytów i materiałów do nauki,
- sposób komunikacji z dziećmi, oparty na wzajemnym szacunku,
- taneczne występy przed publicznością
Metoda KLANZY – pedagogika zabawy
Zabawa jest podstawową formą działalności i aktywności dzieci, poprzez którą poznają siebie, otaczający je świat oraz uczą się komunikacji z drugą osobą. Głównym atrybutem opisywanej metody jest duża, kolorowa chusta, która bardzo przyciąga uwagę dzieci, daje wiele radości i uśmiechu. Chusta jest wspaniałym środkiem do rozbudzania dziecięcej wyobraźni, to właśnie ona zmienia się w balon, łódź podwodną, fale na morzu, i wszystkim innym o czym mogą pomarzyć dzieci.
NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Nauka języka angielskiego powinna być dla najmłodszych przede wszystkim przyjemnością i miłą formą spędzania czasu, dlatego też w swojej pracy nauczyciel stara się uwzględnić indywidualne potrzeby każdego dziecka. Zajęcia, które prowadzi łączą przede wszystkim zabawy ruchowe oraz śpiew dzięki czemu dzieci zapoznają się z językiem angielskim w przyjemny i radosny sposób.
ZAJĘCIA PLASTYCZNE
Twórczość plastyczna jest jedną z ważniejszych form działalności dziecka w wieku przedszkolnym. Celem wychowania plastycznego w przedszkolu jest zapoczątkowanie harmonijnego oraz wszechstronnego rozwoju, oraz przygotowanie do twórczego działania.
Na zajęciach dzieci uczą się malować w różnych formach plastycznych, dzięki wykorzystaniu różnych technik plastycznych takich jak:
- malowanie oraz rysowanie na różnych fakturach i powierzchniach
- rysowanie oraz malowanie różnymi przedmiotami,
- wyklejanie, wydzieranki z papieru kolorowego, bibuły itp.
ZAJĘCIA UMUZYKALNIAJĄCE RYTMIKA
Muzyka ma ogromny wpływ na rozwój wszechstronny dziecka, dzieci w sposób naturalny przeżywają muzykę. Praca nad umuzykalnieniem dziecka ma dla jego ogólnego rozwoju wielkie znaczenie, zarówno zdrowotne jak kształcące i wychowawcze. Dzięki zajęciom umuzykalniającym, w naszym przedszkolu, przy różnych akompaniamentach, dzieci zdobywają różne umiejętności. Uczą się słuchać, poruszać zgodnie z muzyką w zabawie lub tańcu i grać na instrumentach perkusyjnych.
BAJKOTERAPIA
Bajkoterapia jest metodą relaksacyjną. Odpowiednio dobrane i opowiedziane albo przeczytane historie mogą doskonale wyciszyć, choćby przed snem, po dniu pełnym wrażeń lub pracy. W czasie prowadzonych zajęć, dzieci będą miały okazję posłuchać pięknych bajek, będą mogły opowiedzieć, co myślą o zachowaniu prezentowanym przez bohaterów bajki, lub wykonywać prace plastyczne zainspirowane czytaną bajką. Bajki, które będą wykorzystywane w czasie warsztatów to bajki psychoedukacyjne, traktujące o uniwersalnych problemach, które są obecne w życiu wielu dzieci (lęk przed ciemnością, jak dzielić się z innymi, dlaczego każdy z nas jest inny…).
ZAJĘCIA KULINARNE
Zajęcia kulinarne odbywają się raz w miesiącu, prowadzone są przez opiekunów przedszkola. Takie zajęcia to czas na brudzenie rączek, wąchanie przypraw, testowanie nowych smaków oraz opowiadanie o jedzeniu. Zajęcia kończą się konsumowaniem wspólnie przygotowanych potraw i smakołyków. Zajęcia kulinarne w przedszkolu należą do jednych z najbardziej ulubionych zajęć dzieci. Możliwość sprawdzenia swoich umiejętności i zdolności oraz przygotowanie potraw dotychczas oglądanych w czasie przyrządzania przez dorosłych to dla dzieci wspaniała zabawa i wielka przygoda. Działając w myśl zasady: słyszę, widzę i robię to, dzieci mają możliwość przekonania się na własnej skórze jak skomplikowana jest praca przy przygotowaniu posiłków. Samodzielne przygotowanie potraw jest dla dzieci bardzo atrakcyjne i sprawia im wiele radości. Ponadto dzieci uczą się współpracy w grupie.